Sedan en tid tillbaka kan alla föreningar i laget.se nyttja ett gratis och heltäckande campverktyg. Och en av de kraftfulla funktioner som kommer med verktyget är faktureringsfunktionen som gör att ni kan fakturera campdeltagare helt utan extra kostnad för er som förening.

Det innebär att ni enkelt kan skicka fakturor till de deltagare som anmält sig till era camper. När dessa betalas prickas de av automatiskt i verktyget och pengarna kommer in på föreningens konto.

Så fakturerar ni campavgifter

För att använda betalningar i campverktyget behöver föreningen ha aktiverat faktureringsfunktionen (också utan kostnad) och du som ska fakturera behöver ha behörigheten Medlemsansvarig.

1. Navigera till aktuell camp i klubbadmin
  2. Lägg till er campavgift i modulen “Betalning” nere till vänster i campöversikten
  3. Markera de personer du vill fakturera under fliken Deltagare, klicka på “Verktyg” och sedan “Skicka faktura…”
  4. Gör era inställningar och klicka sedan på “Skicka faktura”

Klart!

Snabba inställningar för fakturautskick

Manuell betalning

Vill man registrera en manuell betalning gör man det genom att markera aktuell person, klicka på “Verktyg” och i stället välja “Manuell betalning…”.

• Alla deltagare blir fakturerbara automatiskt.
  • För att täcka kostnader för exempelvis utveckling, underhåll och support av campverktyget tillkommer en serviceavgift på 40 kronor på varje faktura som mottagaren betalar.

Använder din förening inte laget.se än?

Ni är välkomna att använda campverktyget i laget.se ändå.

Skicka instresseanmälan på camper.laget.se

Välkommen att kontakta oss på 019-15 44 00 eller support@laget.se om din förening är nyfikna på laget.se som helhetslösning eller om du har frågor.