Nu står det klart att Helena Folcker blir ny VD för laget.se. De senaste tio åren har hon haft olika ledarroller inom Schibsted på bland annat Blocket, Aftonbladet och nu senast som VD för tv.nu, en position hon haft sedan 2017.

– Det känns oerhört kul och spännande att få möjligheten att leda och utveckla laget.se vidare. Kraften i laget.se ger oss en unik möjlighet att hjälpa föreningslivet nå fler barn och ungdomar med deras verksamheter. Som gammal basketspelare värmer det lite extra i hjärtat att få vara med och utveckla det svenska föreningslivet framåt, säger Helena Folcker.

Folcker tillträder den nya tjänsten i början av april och Mikael Blix, styrelseordförande för laget.se, är nöjd över rekryteringen:

– Vi har högt satta mål och ser den här rekryteringen som en väldigt viktig milstolpe i arbetet med att nå dessa. I Helena får vi en oerhört kompetent och erfaren ledare med påvisad erfarenhet av att skapa tillväxt. laget.se är redan idag ett otroligt viktigt stöd för svensk idrott och vi ser fram emot att göra ännu mer nytta framöver.

laget.se är en plattform som hjälper Sveriges idrottsföreningar, deras lag och grupper i sin administration, kommunikation och ekonomihantering. I systemet kan exempelvis föreningarna administrera hemsidan, fakturera sina medlemmar och föräldrarna ser när deras barn har träningar och matcher.

Fakta om laget.se

Föreningar: Över 3 100