Tidningen Internetworld delar varje år ut Sveriges mest respekterade webbutmärkelse; Topp100. I år är laget.se ett av de glada företag som finns med på listan.

Enligt Internetworld har stort fokus detta år legat på hur väl sajterna ligger i fas med besökarnas behov och vanor där bland annat mobilupplevelsen står i centrum.

Laget.se är utnämnd som en av fem sajter i kategorin Livsstil och kvalificerar därmed in sig på Topp100 för andra året i rad.

– Det är oerhört roligt att ha blivit utnämnd till en av Sveriges bästa sajter. Vi jobbar hela tiden för att skapa en bättre vardag för idrotten i Sverige och detta blir självklart en ytterligare bekräftelse på att de satsningar vi gjort under året har varit rätt. I detta har det varit ett stort fokus kring våra mobila sidor och vår app. Det känns naturligtvis enormt bra och gör oss ännu mer peppade på fortsatt utveckling, säger Mikael Blix, VD på laget.se.

Se hela Topp100-listan på Internetworld!

laget.se vill rikta ett stort tack till alla användare!

Sedan 1996 har Internetworld utsett Sveriges hundra bästa sajter. Med åren har priset blivit det viktigaste och mest hedersamma att vinna för en sajt i Sverige. laget.se var även med på listan 2014.