På bilden syns hästen Lilja som under julen hjälper till att dra tomten och dela ut julklappar till barn i området.

Med sin omfattande verksamhet spelar Luspens Ryttarförening en viktig roll när det gäller att erbjuda barn och ungdomar meningsfulla fritidsaktiviteter.

När man nu behövde fler hästar startade man enkelt en Swish-insamling i laget.se för att få ihop pengar.

– Resultatet av insamlingen i laget.se och de nya hästarna är att vi nu kan utöka vår verksamhet och inte behöver neka flickor och pojkar som vill hålla på med sitt intresse, berättar Marie Mattsson som är ordförande i föreningen.

Med insamlingsverktyget i laget.se kan alla föreningar enkelt starta en Swish-insamling där medlemmar och andra kan ge sina bidrag via Swish. Allt sammanställs på föreningens insamlingssida och givarna väljer själva om de vill vara anonyma eller inte.

Insamlingssidan är superlätt att dela till sociala medier och man kan löpande följa hur mycket föreningen samlat in. Pengar förs löpande över till föreningens konto och det finns kostnadsfri telefon- och e-postsupport för både förening och givare.

– Det var verkligen inga problem att starta igång en insamling via laget.se. Dessutom var det mycket snabb och bra support. Stort tack till laget.se, hälsar Marie.

Vi på laget.se gratulerar Luspens Ryttarförening till den lyckade insamlingen och önskar stort lycka till med de nya hästarna!

Vilka investeringar vill din förening göra? Använd Swish-insamlingsverktyget i laget.se för att göra dem möjliga!

Starta en insamling under Ekonomi-fliken i din förenings register. Har du frågor eller tillhör en förening som inte använder laget.se idag är du varmt välkommen att kontakta oss på support@laget.se så hjälper vi dig!