laget.se och Newbody inleder ett långsiktigt samarbete.

Företagen har samarbetat i flera år. Nu tecknar laget.se och Newbody ett treårigt avtal där Cupguiden är i fokus.
– Att sälja produkter från Newbody möjliggör att lagen kan åka på cup. När laget.se presenterade Cupguiden för oss så nappade vi direkt. Vi ser det som en stor fördel att föreningslivet får smidig översikt på alla cuper i Sverige, säger Anna Levegård, marknadschef på Newbody.

När lagen surfar in på Cupguiden via länken i sin meny så kan man via en modul räkna ut hur mycket pengar som laget kan tjäna via försäljning av Newbody-produkter. Newbody.se kommer dessutom att hjälpa till att marknadsföra Cupguiden mot sina kunder.
– Newbody når tusentals lag och vi är oerhört glada att Newbody hjälper oss att marknadsföra Cupguiden. Vi tror starkt på Cupguiden och har fått oerhört positiv feedback på lanseringen av produkten, säger Oskar Gustafsson, marknadschef på laget.se.

Cupguiden lanserades i maj och ger en överblick över det svenska cuplandskapet. Ett 40-tal cuper har redan anslutit sig.
– Nu ska vi satsa på att göra Cupguiden ännu bättre, vi kommer att släppa några förbättringar de kommande veckorna och fler cuper ansluter sig hela tiden, säger Anders Tibblin som är ansvarig för Cupguiden på laget.se.

Vill du veta mer om Cupguiden, besök din laget.se-sida. I menyn till vänster klickar du på ”Cupguiden”. Har du tips på hur vi kan göra Cupguiden ännu bättre, eller vill du ansluta din cup, ring Anders på 076-895 8107 eller maila anders.tibblin@laget.se.