När det är dags för ny säsong är det viktigt att nybildade lag i klubben får en lagsida där de kan nå ut med sin information. Du som klubbadministratör lägger enkelt till de nya lagen, med samma design som resten av föreningen, direkt från klubbsidan.

Såhär lägger du till ett nytt lag i klubben:

1. Logga in på klubben och gå till Admin.
2. Klicka på Lag/sektioner.
3. Klicka på Lägg till nytt lag i klubben.
4. Fyll i önskad adress till lagsidan och resterande uppgifter och klicka på Kom igång.
6. Klicka sedan på fliken Lagväljaren.
7. Klicka på +Sida där du vill att den nya lagsidan skall synas utåt eller skapa en ny menygrupp.
4. Välj lagsidan i rullistan och klicka på Spara.

Du kan här även sortera era lagsidor genom att dra lagnamnen till önskad plats.

Viktigt att tänka på gällande nyskapade sidor

Lägg till kontaktperson(er)
Lägg till minst en kontaktperson under Medlemmar > Lägg till medlem i Admin. Man kan även välja att personen ska vara Administratör för den nya lagsidan.

Lägg upp nyhet med information
Lägg upp en nyhet som informerar om det nya laget under Nyheter i Admin. Gärna även på Klubbsidan för att locka nya medlemmar till laget. Dela i sociala medier!

Addera träningstider i kalendern
Gå till Aktiviteter i Admin och lägg till träningstiderna under fliken Ny aktivitet.

Lägga upp en fristående lagsida på laget.se? Bara gå till vår startsida och klicka på Kom igång gratis!

Lycka till med kommande säsong och er nya sida!