Glöm manuell handpåläggning – med Facebook-koppling behöver din klubb endast göra en inställning, en gång, för att fylla klubbens sida på Facebook.

Facebook-sida är viktigt när det gäller att nå ut med information om klubben. Genom att koppla er klubbs sida i laget.se till Facebook publiceras automatiskt klubbens och era eventuella representationsgruppers nyheter på er Facebook-sida. Ni sparar därmed både tid och når fler.

Med Facebook-kopplingen:

• Fyller ni er Facebook-sida automatiskt med de nyheter som publiceras på er hemsida (ni behöver inte dubbelarbeta)
  • Driver ni trafik från Facebook till klubbsidan
  • Kan andra dela, gilla eller kommentera nyheterna på Facebook och ni får lättare spridning på era nyheter

Så gör du

Du behöver ha administratörsrättigheter både på er klubbsida i laget.se och er Facebook-sida.

1. Gå till din klubbsida och logga in
    2. Klicka på Admin och sedan Inställningar
    3. Välj Sociala medier och sedan Koppla till Facebook-sida
    4. Logga in på Facebook om du inte redan är det, välj din sida och klicka på Koppla vald Facebook-sida

Klart!

Att löpande publicera nyheter på klubbsidan i laget.se är sen alltså det enda ni behöver göra för en välfylld och aktiv sida på Facebook!

Andra Facebook-funktioner

Vill ni ha en Facebook-modul på klubbens och era gruppers hemsidor i laget.se lägger du till den under Inställningar > Sociala medier också och gör den sedan synlig på alla sidor i klubben under Moduler.

Det finns också speciella delningsknappar till Facebook för alla nyheter och bildalbum – dela gärna för att nå fler.