Som bekant så gick det inget vidare för det svenska landslaget i EM 2016. Riktigt tråkigt – men vi vill ändå passa på att visa lite spännande statistik där man tydligt kan se hur Sveriges matcher påverkade trafiken på laget.se.

Nedan ser du trafiken på laget.se under matchen mellan Sverige och Belgien förra veckan. Här kan man tydligt se var matchen börjar, när det är halvtidspaus och när matchen slutar.

Sverige – Belgien. Klicka för att förstora bilden.

Om man tittar på den tidigare matchen mot Italien så ser man även där hur matchen påverkade trafiken. Bland annat ser man en stor ökning av användandet i halvtid.

Italien – Sverige. Klicka för att förstora bilden.

Det här var inte mycket till plåster på såren – men nu får vi i stället blicka framåt och hålla tummarna för de svenska landslagen som deltar i OS i Brasilien senare i sommar.

Heja, go, forza Sverige!