Ibland behöver man i klubben snabbt nå ut med något till föreningens medlemmar. I laget.se kan du skicka till alla eller enkelt skräddarsy vilka mottagare du vill nå.

Att göra e-postutskick från klubben är ett riktigt kraftfullt sätt att nå ut till hela eller delar av föreningen. Välj ut olika roller som exempelvis ledare och föräldrar eller klicka bara i till exempel de fem äldsta lagen – du väljer helt!

Funktionen hittar du under Admin > Utskick > välj E-post och klicka på Nästa.

Ett tips här är att hålla texten i utskicket riktigt kort och avsluta med en länk till en redan skriven nyhet på klubbsidan. På så sätt fortsätter du jobba upp visningsräknaren på nyheten, får in medlemmarna på klubbsidan och kan dessutom ändra om något blivit fel.

Du som är lagadministratör kan självklart göra smidiga e-postutskick till ditt lag på samma sätt.

Klicka på bilden för att förstora.

Utskick till egenskapade grupper

Har ni skapat egna grupper (Cafégruppen, Sponsorgruppen eller liknande) kan du också välja att endast göra utskick till personer i dessa grupper.

Egna grupper skapas under Admin > Medlemmar > Grupper.