”Ingen ägnar sig (väl?) åt lagsport för att de älskar administration och registerarbete. Då är det fantastiskt att det finns tjänster som trollar bort så mycket som det bara går av allt det där.” skriver IDG.se när de tillkännager laget.se som Topp100-vinnare.

Med åren har Topp100 blivit det viktigaste och mest hedersamma att vinna för en svenskutvecklad sajt eller tjänst på nätet. Så nu firas det lite extra på laget.se!

– Det är så klart en otroligt fin fjäder i hatten för oss och ett kvitto på att allt arbete vi lägger ner också ger resultat, säger Per Stenmar, CTO på laget.se och ansvarig för utvecklingen av sajten och appen.

laget.se startades redan 2004 som ett initiativ genom Ung Företagsamhet och sedan dess har över 3000 föreningar och 30 000 lag anslutit sig till systemet. Idag har laget.se 23 härliga heltidsanställda på kontoren i Örebro och Stockholm.

I september tillträdde Johan Ydring som första externa VD. Johan som har omfattande erfarenhet från både webbutveckling och marknadsföring säger:

– För oss är det här ett perfekt avstamp inför 2021! Vi ser fram emot att fortsätta hjälpa svenskt föreningsliv att frodas, ge alla ideella krafter den hjälp de behöver och få ”Fler i idrott”.

☛ Läs mer om Topp100 på IDG.se

Vill du veta mer om hur laget.se kan hjälpa din förening? Kontakta oss på support@laget.se eller 019-15 44 00 så hjälper vi er!

Sedan 1996 har IDG.se (tidigare Internetworld) utsett Sveriges hundra bästa sajter. laget.se har varit med på listan sedan 2014!