Genom en Swish-insamling i laget.se kan ni låta alla stötta den viktiga verksamhet som er förening bedriver!

Tips på goda ändamål

• Renovering av läktare, omklädningsrum eller annat
  • Kostnader för inbjudningsturneringar för juniorlagen
  • Inköp av utrustning till kansli eller lagens ledare
  • Ny matchklocka eller sarg till idrottsplatsen
  • Nya bollar till ungdomssektionen
  • Uppstart av minnesfond eller liknande i föreningen
  • Fiktiva matchbiljetter till matcher utan publik
  • Köpa in utrustning för att livesända a-lagens matcher
  • Kostnadsbortfall för inställda klubbarrangemang
Lyckas med insamlingen

Försök sätta ett uppnåeligt mål för er förening och sätt ett stoppdatum för insamlingen. Kommunicera tydligt vad ni behöver hjälp med, stoppdatumet och beloppet ni behöver för ändamålet.

Även om mycket marknadsföring sker automatiskt i er förening så vet vi att det ger en bra effekt att sprida länken till insamlingen i alla tänkbara kanaler och upprepa dessa insatser under insamlingens gång. Tacka exempelvis alla som varit med och bidragit när ni når era delmål.

Vill ni starta en insamling?

Starta en via medlemsregistret i laget.se, fyll i formuläret på insamlingar.laget.se eller kontakta oss på 019-15 44 00 / support@laget.se så hjälper vi er igång!