Oavsett om du är nybörjare i knattelaget, förälder i ungdomslaget, a-lagsspelare eller kanslist i föreningen så är det alltid uppskattat med en profilbild i laget.se.

En profilbild gör att er sida känns mer personlig – och har lagets eller klubbens administratör inte redan lagt upp en bild på er så kan du enkelt göra det själv. Din profilbild visas bland annat under Truppen, Kontakt, i kommentarer och liknande.

För en enkel och bra bild kan du använda din mobilkamera. Se till att du har bra ljus när du fotar. Har du tekniska kunskaper kan du se till att bilden blir kvadratisk så att den visas på ett optimalt sätt på olika ställen i laget.se.

Uppdatera din profilbild

1. Klicka på din gamla profilbild eller back up-bild uppe till höger om du är inloggad i laget.se via din webbläsare i mobiltelefonen > Välj Mina uppgifter. Går du via appen klickar du först på Min profil i menyn.
  2. Klicka på Profil & Bild och ladda upp din bild. Spelar du i flera lag finns möjligheten att göra en sidspecifik profil för varje lag.

Uppdatera ditt barns profilbild

• Gör likadant som ovan men klicka på Mina barn i steg 1 i stället för Mina uppgifter.

Lycka till med din nya profilbild!