Det är dags för er att få lära känna en av våra senast tillkomna kollegor, Anna-Katarina ”AK” Rydberg, som arbetar som ”Client manager” på vårt kontor i Stockholm. Här under kan du läsa om när hon fick spela fotboll tillsammans med Marta och vad hon gjorde innan hon kom till oss på laget.se

Hej AK, du har ju varit igång ett tag hos oss – men ändå, kul att få lära känna dig bättre!

Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– Jag började spela fotboll när jag var 6 år gammal. Jag elitsatsade som tonåring men både en skada och andra intressen (fest och killar) gjorde att jag slutade vid 17 års ålder!

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

–Innan laget.se har jag jobbat som säljare inom mediebranschen i 10 år. Jag har bland annat varit på Metro och Schibsted och kommer senast från Preglife.

Vad tycker du är det bästa med föreningssystemet laget.se?

– Det bästa med laget.se är hur det förenklar livspusslet för så otroligt många föräldrar som har barn som idrottar! Såklart också att det är ett gratis system och bidrar till fler i idrott.

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Mitt största ögonblick är när vårt lag hade gemensam träning med Umeå IK och man blev ihop-parad med den spelare som hade samma position som en själv! I mitt fall blev det Marta(!) världens bästa kvinnliga fotbollsspelare.

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– Jag kan sjunga Noice-markers låt – OXN, utantill! Jag har tävlat i Miss Earth och jag har jobbat en dag på korvfabrik i Norge!

Stort tack Anna-Katarina!