Vi har glädjen att välkomna en ny medarbetare till laget.se! Daniel jobbar nu som Software Developer hos oss. För att lära känna honom bättre har han fått svara på några frågor.

Hej Daniel och varmt välkommen till laget.se!

Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– Tack så mycket! När jag var yngre så hann jag med fotboll, pingis och diverse andra sporter. Som tonåring så var jag en bit över snittlängden, så jag uppfyllde då min plikt som lång och spelade basket i några år. På senare år har det mest blivit korpfotboll och en och annan padelrunda!

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

– Jag arbetade som IT-konsult på Consid där jag deltog i ett längre uppdrag mot Transportstyrelsen. Där var jag med och byggde om systemet STRADA från grunden, som är Sveriges centrala system för att hantera och lagra statistik för trafikolyckor i hela landet.

Vad tycker du är det bästa med tjänsten laget.se?

– Det bästa med laget.se är att det är en tjänst som underlättar vardagen för så ofattbart många människor i Sveriges föreningsliv. Det känns oerhört kul att kunna bidra och göra samhällsnytta på laget.se!

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Ett av mitt största idrottsögonblick måste nog vara när jag som 10-åring fick träffa J-O Waldner och fick hans autograf på Safir International här i Örebro.

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– Jag hade gärna bott i Japan, men just nu nöjer jag mig med att resa dit när tillfälle ges! Jag är även svag för amerikanska versionen av TV-serien The Office som jag har tittat igenom alldeles för många gånger (åtminstone 4-5).

Stort tack Daniel! Grymt roligt att du är med oss.