Bättre sent än aldrig heter det ju. Han har varit ombord ett tag redan, men nu tar vi tillfället i akt för att välkomna vår ”nya” CEO Johan till laget.se! För att lära känna honom bättre har han fått svara på några frågor.

Hej Johan och varmt välkommen!

Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– I förhållande till många andra på laget.se så är ju min idrottsbakgrund *otroligt* svag. Min mesta kontakt med idrotten har varit genom mina barn som hållit på med handboll, basket, ridning, Tae Kwon Do med mera. Så det har ändå blivit en hel del timmar i hallar, med att skjutsa och sälja kaffe.

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

– Jag var nordisk marknadschef på TUI. En helt annan bransch men även där handlar det om att ge sina kunder och användare en fantastisk upplevelse. Inte minst digitalt. Under åren (det börjar bli några nu) har jag jobbat med allt från UX-design till projektledning och att vara produktägare. Är väldigt intresserad av idén att allt går att göra bättre.

Vad tycker du är det bästa med tjänsten laget.se?

– Att vi underlättar för alla föräldrar därute samtidigt som vi hjälper Sveriges föreningsliv att blomstra.

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Svårt. Får nog säga AIK:s 6-0 mot IFK Göteborg på Råsunda alternativt Krister Nordins mål mot Arsenal på Wembley (trots att det slutade i förlust).

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– Jag börjar bli rätt bra på att bygga saker och jag har spelat i band tillsammans med en från Cheiron-gänget. Man kan säga att våra musikkarriärer gick olika bra.

Stort tack Johan och varmt välkommen till laget.se!