Det är dags att välkomna Kevin – vår nya Software Developer och kollega på laget.se! För att lära känna honom bättre har han fått svara på några frågor.

Hej Kevin och varmt välkommen till laget.se!

Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– Tack! kul att få vara här. Min idrottsbakgrund är spretig och jag har provat mängder med idrotter under åren. Exempelvis ridsport, kampsport, fotboll, handboll och bågskytte. Idrott för mig har alltid varit en social grej, jag har sökt mig dit vännerna sökt sig. Idag är det dock jakt och hundar som upptar det mesta av min tid.

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

– Jag var frontend-utvecklare på ett företag som håller på med nyckelhantering.

Vad tycker du är det bästa med föreningssystemet laget.se?

– Det är att vi kan erbjuda våra föreningar så väldigt mycket med en väldigt liten instegströskel. Svenskt föreningsliv behövs mer idag än någonsin och då är det viktigt att föreningarna kan fokusera på sin kärnverksamhet och att administration är så enkel och smärtfri som möjligt.

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Jag själv saknar stora idrottsögonblick som utövare men jag kommer aldrig glömma Super Bowl 49. Mina nerver är för evigt påverkade av den matchen.

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– Att jag är hästvan kanske många inte skulle gissa på.

Stort tack Kevin och varmt välkommen igen!