Kontaktar du vår support framöver så kan det mycket väl vara handbollsfantasten Karin som kommer stötta dig. Hon är även en riktig sångfågel och har en inte-helt-okänd-släkting. Nyfiken på att veta mer? Läs mer om Karin här nedan.

Hej Karin, vad kul att få lära känna dig bättre. Välkommen!

Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– Hej och tack!

Ja, jag har vuxit upp i en familj där sport och motion alltid varit en central del i vardagen. Under min uppväxt provade jag på både det ena och det andra, men det var när jag såg ett handbollsmästerskap en sommar som jag hittade det jag fastnade för! I ca 8 år spelade jag handboll i Örebro SK.

Tyvärr kom annat sedan emellan, men under åren utbildade jag mig även till handbollsdomare – och jag dömer fortfarande till och från. Intresset för handbollen kommer alltid att finnas kvar!

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

– Jag tog studenten förra året (2022) och har efter det mest jobbat som lärarresurs – men har även hunnit testa på lagerjobb och en sväng på Max!

Vad tycker du är det bästa med föreningssystemet laget.se?

– Det bästa med att jobba på laget.se är helt klart att få vara en del i att underlätta för Sveriges idrottsföreningar och med det bidra till fler i idrott. Jag har själv använt mig av laget.se under min idrottskarriär, så jag förstår hur betydelsefullt det är för en klubb eller ett lag. Sen är det bara ett plus att jag har så trevliga kollegor!

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Oj, det finns så många! Men jag glömmer aldrig när jag och pappa var på plats och såg herrarnas OS-kval 2016 då Niclas Ekberg satte en straff i slutminuten som skickade Sverige till OS (och skickade ut Spanien).

Eller bara nu för några månader sedan när jag var i Stockholm och såg Sverige spela VM-semifinal. Tyvärr blev det ju ingen vinst i den matchen, men stämningen i arenan var helt fantastisk!

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– Jag har sökt till Idol och gick vidare, men fegade ur. Jag kan även lösa Rubiks kub och är släkt med Gustav Vasa.

Stort tack Karin och varmt välkommen igen!