I juni välkomnade vi ytterligare en utvecklare till teamet i Örebro, närmre bestämt Robert Johansson. Som traditionen lyder är det nu dags för honom att få berätta lite om sig själv. Visste du till exempel att han varit med och tagit JSM-silver i Innebandy? Imponerande, tycker vi!

Hej Robert, tack för att du tar dig tid såhär i semestertider!

Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– Under hela min uppväxt har jag testat på alla möjliga bollsporter som tennis, golf, fotboll, innebandy samt åkt alpint sedan jag lärde mig att gå. Golfen har hängt med genom hela livet även om jag numer endast spelar några rundor per år. Under tonåren började jag på ett innebandygymnasium och då fanns det inte mycket tid över till annat än just innebandyn. Väl där gjorde jag en halvhjärtad satsning men lade ned innebandykarriären efter gymnasiet. Jag gjorde en ”comeback” när jag studerade och då blev det korpinnebandy med vänner, en rolig gemenskap som inte ska underskattas!

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

– Jag är född och uppvuxen i Falun men flyttade till Örebro för att studera Systemvetenskap 2018. Efter studierna jobbade jag som webbutvecklare på en reklambyrå här i stan.

Vad tycker du är det bästa med föreningssystemet laget.se?

– Att vi hjälper idrottsföreningar runt om i landet med administration och information som behövs för att den dagliga verksamheten ska fungera på ett smidigt sätt!

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Det finns många fina minnen från olika cuper och viktiga matcher med innebandylaget, men det största var nog när vi vann JSM-silver med IBF Falun. Även om förlusten sved då, var man ändå stolt att tillhöra ett av Sveriges bästa innebandylag i vår åldersklass. Som supporter är det antingen EM-guldet för U21-landslaget i fotboll 2015 eller Arsenals FA Cup-vinst 2014. När U21-landslaget spelade finalen var vi många svenskar som abonnerat en stor bar på Malta och det var en otrolig stämning vid straffavgörandet! FA Cup-vinsten 2014 var snarare en otrolig lättnad efter många titellösa år som Arsenalsupporter – men jag kommer aldrig att glömma firandet när Aaron Ramsey fullbordade vändningen med sitt avgörande 3–2-mål i förlängningen.

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– Jag har faktiskt varit på laget.se tidigare! När jag studerade så var vi fyra studenter som genomförde ett systemutvecklingsprojekt under en termin här. Då arbetade vi med att utveckla Hitta Idrotten, som idag är en fullfjädrad tjänst där man kan hitta idrottsföreningar i närheten. Så gå in på https://hittaidrotten.se/ om du eller ditt barn vill testa på någon sport eller hitta en förening som erbjuder din favoritidrott!

Stort tack Robert, vi är väldigt glada att du anslutit till oss!