I augusti anslöt sig Amanda Olsson till vårt kontor i Örebro. En innebandymålvakt som vi på kvällstid hittar i IBK Kumla men som under dagarna sköter kommunikationen i våra digitala kanaler. Nu har det blivit dags att lära känna Amanda lite bättre och bland annat få ta del av vilket som är hennes största idrottsögonblick hittills i livet.

Hej Amanda, drygt två månader in i din tjänst här på laget.se tänkte jag att det är dags för oss att lära känna dig lite bättre!

Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– Tack snälla. Min idrottsbakgrund har lite spridda skurar. Jag har utövat individuell idrott som ridning (banhoppning), längdskidåkning och orientering, dock fastnade jag för lagidrotter som fotboll och innebandy. Jag växlade väldigt mycket mellan idrotterna och ett tag hade jag både innebandy, fotboll och ridning på mitt veckoschema. Idag är jag fortsatt aktiv och är innebandymålvakt i Kumla IBK som spelar i division 1.

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

– Under våren 2022 genomförde jag min slutpraktik (20 veckor) på resebolaget Ving kommunikationsavdelning i Stockholm och innan sommaren tog jag min kandidatexamen i media- och kommunikationsvetenskap på Örebro universitet. Utöver min tjänst på laget.se jobbar jag även som projektledare och kommunikatör för en konferens i Örebro men även som kommunikatör för isoleringsföretaget Polyterm. Under den korta tid jag tagit mig an titeln som kommunikatör känner jag hur jag växer in mer och mer i min roll och tycker att det jag får arbeta med är extremt roligt.

Vad tycker du är det bästa med föreningssystemet laget.se?

– Av egen erfarenhet som aktiv i förening ser jag hur mycket tid våra ledare och andra ideella hjälper till runtomkring laget. Därmed kan laget.se ge det bästa våra ideella hjältar kan tänka sig – tid. Exempelvis sparar en ledare in 2 timmar per vecka med ett föreningssystem via laget.se. Vi hjälper föreningar genom att underlätta deras arbete så att de kan utvecklas och nå sina mål.

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Jag kommer aldrig glömma när mitt lag kvalade till Dam Allsvenskan och vi spelade i en fullsatt Kumlahall, det var så mycket människor att alla inte ens fick sittplats. Det var mäktigt och är ett minne som många inom laget pratar om än idag.

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– Jag är uppvuxen på landet och mina föräldrar hade en inomhusgris när jag var liten, jag har säsongat på Teneriffa och bestigit Kebnekaise.

Stort tack Amanda!