Hon är fotbollsmålvakt, systemutvecklarstudent & futsalfantast. Inte minst är hon vår nya kollega. Hör du av dig till vår support i sommar kan det mycket väl vara Ellen du kommer i kontakt med. Här under kan du läsa mer om hennes idrottsbakgrund och vilka hennes starkaste idrottsögonblick är.

Hej Ellen, det är så kul att du börjat hos oss på laget.se!

Kan du berätta lite om din idrottsbakgrund?

– Jag har varit aktiv sedan den dagen jag kunde gå, började i organiserad idrott när jag var omkring 4 år. Det var gymnastik som gällde från 4 års ålder fram tills jag var 11. Därefter var det fotboll som tog över min vardag, först började jag spela i min moderklubb Västra Husby. Därefter var det IFK Norrköping som gällde följt av mina äventyr senaste året. Vid 17 års ålder började jag även spela futsal i RFL något som jag fastnade för direkt. Under 2021 valde jag att spela fotboll i Gävle i klubben Valbo FF under vårsäsongen följt av spel i Upplands Väsby och laget Bollstanäs under hösten där jag för första gången i min karriär fick spela fotboll på elitnivå. Idag spelar jag i Örebro SK i division 1 och futsal spelar jag i RFL med Ektorp FK.

Vad gjorde du innan du kom till laget.se?

– Sedan Januari 2022 har jag studerat på Örebro Universitet där jag börjat på Systemvetenskapliga programmet. Innan det har jag studerat lite kurser på Högskolan i Halmstad från programmet Professionell idrottskarriär och arbetsliv. Något som intresserade mig väldigt mycket och gett mig bra verktyg för att hantera min egen karriärsutveckling. Vidare har jag även arbetat på flera olika arbetsplatser både under och efter mina gymnasiestudier där serviceyrken har varit majoritet eftersom att bemöta människor är något jag uppskattar väldigt mycket.

Vad tycker du är det bästa med föreningssystemet laget.se?

– laget.se är något som varit med mig stora delar av min idrottskarriär och det har underlättat min vardag mycket genom åren. Att jag nu fått möjlighet att vara en del av företaget är jättekul. Har även fått en härlig bild av företagets insida och alla trevliga kollegor jag har träffat hittills.

Vilket är ditt största idrottsögonblick?

– Jag ser alltid tillbaka på de upplagor av Gothia Cup som jag fått uppleva och där jag tillsammans med mitt lag ett år lyckades ta hem ett 3e pris. Glädjen och gemenskapen från alla cuper jag haft möjlighet att vara med på är sånt jag alltid kommer att vara tacksam för. Mitt uppvaknande för futsalen är också något som ligger mig väldigt varmt om hjärtat där jag fått möjlighet att växa väldigt mycket som ledare och spelare. Även futsalen har medfört framgångar som SM Slutspel, något jag alltid kommer minnas även om vi inte gått hela vägen. Jag är väldigt tacksam för alla platser och underbara människor jag har stött på genom åren tack vare fotboll och futsal. Det är något man inte får glömma bort, vilka möjligheter jag blivit erbjuden på grund av personer som sett potential i mig som spelare och individ.

Kan du nämna något som dina kollegor troligtvis inte vet om dig?

– Att jag avskyr svensk tacos, en ganska opopulär åsikt.

Stort tack Ellen och varmt välkommen igen!