Nu är det dags att börja nominera till Årets Eldsjäl igen – utmärkelserna som prisar föreningslivets eldsjälar i vårt land. Från idag, den 10 september, och fram till den 15 oktober kan du nominera din eldsjäl i kategorin Ledare.

Vet du någon/några som passar in i ledarkategorin – nominera din eldsjäl här!

Om kategorin Ledare

Ledarskap handlar om att uppmärksamma andras och egna känslor och beteenden och använda den kunskapen klokt, för att nå målen. Ett mål är en dröm med en plan.

En ledstjärna som står stadigt och representerar ett jämlikt och utvecklande ledarskap. Som stimulerar, uppmuntrar, ser möjligheter istället för hinder och som sätter kamratandan i centrum. Att alla känner sig lika välkomna.

• Motiverar alla i föreningen eller organisationen genom sitt målorienterade sätt att arbeta, som delegerar och skapar samhörighet där alla känner sig delaktiga.
  • En person som i sin yrkesroll kommunicerar effektivt och når ut till många, som skapar tydlighet och trygghet och som ser till att föreningen/organisationen utvecklas.
  • En visionär med en positiv attityd som tar ansvar för vart föreningen/organisationen är på väg genom sin förmåga att entusiasmera i nuet och uthållighet för att leda förändring över tid.

Den 7 november presenteras finalisterna och röstningen öppnas!

Rösta redan nu inom kategorin Inkludering eller nominera någon du tycker förtjänar att bli Årets Eldsjäl inom kategorin Ledare på aretseldsjal.se.

laget.se är stolt samarbetspartner med Årets Eldsjäl.