Vår partner Friends har intervjuat Hammarby IF-spelaren Christophe Lallet. I intervjun kan ni bland annat läsa om Christophes bästa idrottsminne samt hur han vill att en bra lagkamrat ska vara.

Vilket är ditt bästa idrottsminne?
– Det var när jag gjorde mål på söderstadion för första gången med Hammarby och publiken fullständigt exploderar. Galet, gåshud och ett minne för livet.

Hur ska en schysst lagkamrat/träningskompis vara?
– Han/hon ska ALLTID stötta sin lagkamrat i vad som än händer på träningsplatsen. Att vilja att sin lagkamrat blir bättre är det absolut bästa!

Vem är/var din förebild?
– Min förebild är fotbollsspelaren Zinedine Zidane. Han var bäst, men han var också mest ödmjuk.

Vad kännetecknar en bra idrottsledare?
– En bra ledare ger idrottare förtroende. Att få personer att tro på det som gör är det bästa råd man kan ge. I en grupp är det väldigt viktigt att en ledare skapar harmoni och gemenskap.

Vad är det bästa med att spela fotboll?
– Att jag varje dag får göra det jag älskar mest i livet.

Fakta, Christophe Lallet
Född: 1986
Moderklubb: Helenelund/Brommapojkarna
Klubb: Hammarby fotboll
Position: mittfältare
Nationalitet: svensk

Friends och laget.se är partners sedan 2012. laget.se hjälper Friends i deras satsning Trygg Idrott och rekommenderar alla Sveriges idrottsföreningar att kontakta Friends. Läs mer om Trygg Idrott här.