Rolig nyhet för alla idrottsvänner som inte använder laget.se idag: Ni kan nu följa utvalda favoritlag utan att vara medlem i laget och på så sätt få tillgång till bland annat laget.se-appen med senaste nytt om de lag ni följer.

Perfekt funktion för supportrar, mor- och farföräldrar, spelarnas vänner och andra intresserade.

Så här går det till:

Besök ditt favoritlags webbsida i laget.se, klicka på Följ-knappen och fyll i din e-postadress. Svårare än så är det inte.

Som följare får du, förutom tillgång till appen, även automatiska mejl med nyheter, videoklipp, matchresultat och dylikt så att du har full koll. Vill du inte ha alla mejlnotiser går det enkelt att ställa in genom att logga in på laget.se via dator eller mobilwebb och klicka på Mina uppgifter > Notisinställningar.

Ett tips till klubbar och lag är att sprida det här inlägget i era sociala medier för att få fler följare!