Har du som Medlemsansvarig i en klubb på laget.se, fakturor som skapats felaktigt och hamnat under Åtgärd krävs? Nu är det enkelt att plocka bort dem.

Så här gör du:

Under menyvalet Fakturering i Admin klickar du på raden för aktuell faktura under kategorin Åtgärd krävs och klickar sedan Redigera för att få fram alternativet Ta bort faktura.

Fakturor som tagits bort under Åtgärd krävs dyker inte upp i bokföringsrapporterna.

Andra alternativ:

Om det är korrekt att fakturan skapats men det saknas uppgifter kan man göra något av följande:

• Fyll på med korrekt postadress så skickas fakturan iväg direkt.
  • Be ansvarig administratör för aktuell lagsida att fylla på med uppgifterna via sin sida och sedan meddela dig när det är klart. Du kan sedan redigera och skicka iväg fakturan.
  • Be medlemmen själv att fylla på med korrekta uppgifter genom att logga in och sedan meddela dig när det är klart. Du kan sedan redigera och skicka iväg fakturan.

Fakturor under kategorierna Förfallna eller Skickade går inte att ta bort eftersom de redan skickats ut. Om det ligger felaktiga fakturor här ska dessa makuleras.

Nyfiken på medlemsfakturering via laget.se men inte kommit igång än? Läs mer här!

Lycka till!