Att samla in avgifter från medlemmarna är en viktig del i föreningsadministrationen. Därför är vi glada att nu kunna berätta om de förbättringar för avgiftsinsamlingen i laget.se som lanseras efter årsskiftet!

Ni kan redan nu förbereda er förening för att ta del av förbättringarna genom att sätta upp er utbetalningsprofil under ”Ekonomi” följt av ”Inställningar” i klubbadmin.

Här nedan berättar vi om några av justeringarna:

Swish adderas som betalsätt

Efterfrågat från både föreningsadministratörer och medlemmar så vi är glada att snart kunna erbjuda även Swish som betalsätt. Detta innebär ingen extra administration för er utan även dessa betalningar prickas av automatiskt och betalas ut till föreningen som vanligt.

Minskad administration

Trött på att bli fakturerad serviceavgifter från laget.se varje månad? Snart slipper ni det! Serviceavgifterna kommer istället dras av automatiskt så de behöver inte vända på ert konto och bidra till extra administration.

Anpassade serviceavgifter

Idag ligger serviceavgifterna för en digital betalning fast på 19:- för medlem och 40:- för camp. Vi har lyssnat på er feedback och anpassar nu serviceavgifterna efter avibeloppet. Istället för 19:- och 40:- blir det nu 5-39:-.

Avibelopp Serviceavgift
1-100:- 5:-
101-200:- 9:-
201-1 000:- 19:-
1 001-2 000:- 29:-
2 001:- och uppåt 39:-

Bättre bokföringsöversikt

Du kommer tydligt se alla bokföringskonton – även för exempelvis serviceavgifter, klientmedel och utbetalningar. Dessutom kommer du vid behov kunna justera alla bokföringskonton på egen hand, istället för att behöva höra av dig till laget.se.

Bara serviceavgift vid betalning

Ibland är man osäker vilka som ska delta den kommande perioden – men vill börja samla in avgifterna. Det leder till att en del fakturor får makuleras vilket inneburit onödiga kostnader för föreningen. Med de förändringar som snart kommer dras bara serviceavgift på digitala avier som faktiskt betalas vilket gör att föreningen kommer spara pengar.

Vi fortsätter lyssna på er föreningar när vi utvecklar laget.se. Därför ser vi väldigt mycket fram emot de förbättringar som nu väntar!