På grund av olikheter i hur förbunden i olika sporter hanterar sin information har det varit klurigt att få till något bra för att importera just spelplats. Nu tror vi oss ha hittat en lösning som fungerar bättre!

Från och med nu uppdateras alltid* spelplatsinformation från förbundet till laget.se varje natt vilket innebär att spelplatsen alltid måste ändras till den korrekta hos förbundet först – därefter hämtar vi automatiskt denna information och uppdaterar till den korrekta spelplatsen i laget.se.

(*Tyvärr kan vi i dagsläget inte importera spelplats på handbollsserier)

I de fall där det inte finns något spelplats alls hos förbundet kan man lägga till spelplats manuellt. Observera dock att detta försvinner om en annan spelplats läggs till på matchen hos förbundet (med undantag för handbollsserier).

Vill man lägga till en annan plats (till exempel samlingsplats) bör man använda fälten Samlingsinfo eller Övrigt.

För att uppdatera matchinformation på en aktivitet kopplad till importerad serie:
Admin > Aktiviteter > Klicka på aktuell match och Redigera > Aktivitetsinfo

För frågor eller funderingar är ni välkomna att kontakta oss här!

Lycka till!