Ett snabbt utskick till utvalda ledare eller ett matigt nyhetsbrev till hela föreningen? Med nya e-postutskicken i laget.se tar ni föreningens e-postkommunikation till en ny nivå! Nu kan ni som förening utan kunskaper om bildredigering, kod eller annat krångel nå ut med superproffsiga utskick! 🙂

Ni hittar den nya e-postutskicksfunktionen i klubbadmin under fliken ”Kommunikation”.

Bläddra smidigt fram utvalda nyheter, videoklipp eller album från hela föreningen för att enkelt infoga i utskicket. Bild, rubrik och ingress hämtas automatiskt! Du kan också skapa ditt eget innehåll med rubriker, bilder och texter eller lägga in en extern länk som presenteras supersnyggt i ert utskick.

Även sidhuvudet har snyggats till och om ni vill kan ni möjliggöra publik delning av ert utskick. Då visas länk till webbversion här samt också länkar för att dela utskicket till Facebook och Twitter.

I den proffsiga sidfoten visas förutom klubbmärke och adress även ikoner för er Facebook, Instagram och Twitter.

Och avslutningsvis, vår egen favorit! 🙂 Lägg till en rubrik, en kort text och klicka sedan på ”Autofyll”. Vips, så har ni ett färdigt nyhetsbrev att skicka till alla i er förening. Redigera de automatiskt importerade modulerna om ni önskar.

Andra nyheter efter feedback från er användare:
• Vill ni exempelvis bara mejla era betalande medlemmar och deras eventuella målsmän? Inga problem!
• Nu kan du välja klubbens namn och officiella e-postadress som avsändare istället för dina egna uppgifter.
• Filtrera fram och markera utvalda personer i ditt medlemsregister, klicka ”Verktyg” och sedan ”Utskick” för att nå dessa.
• Duplicera ett tidigare utskick för att få med utvalda delar och slippa börja om helt på nytt.
• Kom livet emellan när du satt och jobbade med utskicket? Lugnt, utskicket autosparas som utkast när du lagt till eller redigerat färdigt innehåll.
• Vill du göra färdigt onsdagens utskick redan dagarna innan kan du nu schemalägga utskicket.
• I den nya matiga överblicken ser du nu utskickens status, hur många som öppnat, antal mottagare med mera.

Vi fortsätter utveckla laget.se med Sveriges idrottsföreningars bästa för ögonen. Baserat på den feedback vi fått från er både tror och hoppas vi detta ska uppskattas av många!

Vill din förening gå över till det kostnadsfria föreningssystemet laget.se med hemsida, medlemsregister, avgiftsinsamling, närvaroregistrering och kommunikation? Kontakta oss på 019-15 44 00 eller support@laget.se för att boka ett möte eller komma igång direkt.