Att samla in avgifter från medlemmarna är en viktig del i föreningsadministrationen. Därför är vi glada att nu ha lanserat en förbättrad avgiftsinsamling med digitala avier i laget.se!

Billogram har ersatts med Ping Payments vilket tillsammans med våra anpassningar bland annat innebär:

Swish adderat som betalsätt

Efterfrågat från både föreningsadministratörer och medlemmar så vi är glada att de avier som skickas från systemet från nu har Swish som betalsätt. Detta innebär ingen extra administration för er utan även dessa betalningar prickas av automatiskt och betalas ut till föreningen som vanligt.

Minskad administration

Trött på att bli fakturerad serviceavgifter från laget.se varje månad? Nu slipper ni det! Serviceavgifterna dras istället av automatiskt så de behöver inte vända på ert konto och bidra till extra administration.

Anpassade serviceavgifter

Tidigare har det varit fasta serviceavgifter på 19:- för medlem och 40:- för camp. Vi har lyssnat på er feedback och anpassar nu serviceavgifterna efter avibeloppet. Istället för 19:- och 40:- blir det nu 5-39:-.

Avibelopp Serviceavgift
1-100:- 5:-
101-200:- 9:-
201-1 000:- 19:-
1 001-2 000:- 29:-
2 001:- och uppåt 39:-

Ingen extra årskostnad

Betaltjänsten fortsätter ingå helt utan någon extra månads- eller årskostnad! Alla föreningar som betalar den låga grundlicensen har tillgång till alla funktioner i betaltjänsten, även efter lanseringen av förbättringarna.

Bättre bokföringsöversikt

I klubbadmin syns nu tydligt era bokföringskonton – även för exempelvis serviceavgifter, klientmedel och utbetalningar. Dessutom kan du vid behov justera alla bokföringskonton på egen hand, istället för att behöva höra av dig till laget.se.

Bara serviceavgift vid betalning

Ibland är man osäker vilka som ska delta kommande period – men vill börja samla in avgifterna. Det leder till att en del fakturor får makuleras vilket tidigare inneburit onödiga kostnader för föreningen. På de digitala avier som nu skickas blir det bara serviceavgift på de som faktiskt betalas vilket gör att föreningen sparar pengar.

Vi fortsätter lyssna på er föreningar när vi utvecklar laget.se. Därför är vi väldigt glada över att lansera dessa förbättringar!

Vill din förening veta mer om föreningssystemet laget.se? Läs mer på byt.laget.se eller kontakta oss på support@laget.se eller 019-15 44 00!