Efter önskemål från användare finns nu möjligheten att kalla alla eller utvalda personer ur föreningen till en klubbcentral aktivitet – oavsett vilken grupp/lag personerna tillhör.

Exempel på aktiviteter är årsmöten, utbildningar, ledarträffar eller andra gruppöverskridande aktiviteter.

Såhär kallar du till en klubbaktivitet:

1. Lägg till klubbaktiviteten

Gå till klubbens hemsida, klicka ”Admin” följt av ”Aktiviteter”, lägg till aktiviteten, gör den anmälningsbar och klicka ”Spara”.

2. Kalla via klubbadmin

Gå till klubbadmin (orange knapp), välj ”Medlemsregister”, filtrera fram och välj rätt personer, klicka sedan ”Verktyg” följt av ”Kalla till klubbaktivitet”. Välj aktivitet och klicka på ”Kalla xx personer”.

Berörda personer får då kallelse via mejl, pushnotis och i systemets notiscenter. De ser också aktiviteten bland sina aktiviteter i appen. De kan tacka ja eller nej till aktiviteten både via app och webb.

I listan över aktiviteter i ”Admin” (där ni skapade aktiviteten) kan ni sedan enkelt se hur många som kan delta och inte.

Har ni frågor är ni välkomna att kontakta oss på support@laget.se / 019-15 44 00.