För att öka flexibiliteten i föreningens kostnadsfria medlemsregister i laget.se har nu två nya filter lagts till.

Behöver du exportera en lista på alla i klubbens undergrupp ”Ekonomiansvariga” eller enkelt kunna se alla med titeln ”Talangutvecklare” som är tillagda i er förening? Med de nya filtren för Klubbens undergrupper och Titel är det enkelt.

Klubbens undergrupper

En klubbadministratör kan skapa en undergrupp via Admin > Medlemmar > Undergrupper. Döp den till exempelvis Kaféansvariga och klicka i ”Valbar för lagadministratörer” (om lagens ledare ska kunna lägga till och ta bort personer).

Välj eventuellt att lägga till personer från klubben om så önskas och Spara.

Om ni klickat i ”Valbar för lagadministratörer” kan dessa lägga till och ta bort personer ur undergruppen genom att redigera en medlem i gruppens/lagets medlemslista.

Det kan vara bra att påminna lagen om att hålla grupptillhörigheterna uppdaterade.

Titel

Om några personer i föreningen exempelvis har rollen Ledare men en titel som Lagledare i medlemslistorna så kommer dessa specifika personer enkelt kunna filtreras fram via Titel-filtret.

Observera att Titel kan vara baserat på fritext. Därför kan det dyka upp många olika filtervärden här. Om så är fallet kan det vara läge att be lagen att städa bort onödiga titlar eller rätta felstavningar. Eller göra det på egen hand.