laget.se erbjuder hemsida och administrationssystem för Sveriges idrottsföreningar – men har tidigare varit anpassat för lagidrott. Nu finns vi för alla – och är dessutom marknadens mest prisvärda alternativ.

Systemet har nu anpassats även mot individuell idrott för att skapa en riktigt bra upplevelse, oavsett vilken sport ni utövar.

Övergripande förändringar innebär att den gamla rollen Spelare nu benämns som Aktiv och Lag som Grupp i admin och klubbadmin. De tidigare Grupper under medlemmar i admin benämns därmed som Undergrupper.

Specifika anpassningar för individuell idrott

I stället för aktivitetstypen Match så har grupper inom individuell idrott nu Tävling. De idrotter som har både matcher och tävlingar, som exempelvis bordtennis, har tillgång till båda aktivitetstyperna. Även referat har anpassats genom att exempelvis dölja poängliga etc.

Position och tröjnummer syns inte längre på de aktivas profiler och i hemsidans navigering ser du ”Välj grupp”, alternativt ”Välj lag/grupp” om föreningen bedriver både lag- och individuell idrott.

För lag och lagidrott sker inga publika förändringar.

Är ni intresserade av att veta mer eller komma igång med er förening? Kontakta oss på support@laget.se så hjälper vi er.