I höstas släppte vi funktionen attribut i medlemsregistret. Sedan dessa har massvis av föreningar förenklat administrationen kring vilka som exempelvis har nyckeltagg till bollboden, är nötallergiker, gått HLR-utbildning eller vilka klädstorlekar ledarna har så det går enkelt att beställa overaller.

Läs mer om attributfunktionen här

Efter feedback från er föreningar släpper vi nu tillägget ”attributtext”. Det gör att ni också kan addera exempelvis ett nyckel- eller taggnummer när ni lägger till attributet ”Bollboden” från attributkategorin ”Nycklar och taggar” på en ny ledare som fått en nyckeltagg till just bollboden.

På så sätt kan ni nu en gång för alla slippa Excel-filen på någons dator och istället använda den smidiga funktionaliteten i ert medlemsregister i laget.se!

Hittar ni exempelvis en klubbstugenyckel på idrottsplatsen kan ni via medlemsregistrets sökfunktion enkelt se vem den tillhör. Meddelar kommunen att en specifik nyckeltagg slutat fungera vet ni direkt vilken ledare ni behöver kontakta.

Var hanteras attributkategorier, attribut och attributtexter?
Ni hanterar era attributkategorier och attribut genom att gå till medlemsregistret, klicka ”Filter” och scrolla ner till ”Hantera egna attribut”. Att ange en attributtext gör ni när ni tilldelar en person ett attribut, antingen via medlemsregistret eller personkortet.

Om en person redan har ett attribut tillagt på sig och ni vill lägga till eller ändra en attributtext görs det enkelt från personkortet.

Vi på laget.se fortsätter att lyssna på er feedback och utveckla systemet för att göra ännu större skillnad i er idrottsvardag!

Tack för att ni hör av er till oss med förslag – och tack för allt ni gör för svensk idrott!