Här kommer en bra nyhet för alla basketföreningar som använder laget.se! Nu kan ni enkelt importera era serier från Profixio till laget.se vilket gör att matchflyttar, resultat och andra ändringar sedan uppdateras automatiskt!

Ni importerar serien endast en gång, väljer vilket lag som är ert och sen är det klart! Serien uppdateras sedan varje natt men ni har också möjligheten att klicka ”Uppdatera serie” om ni vill få in en ändring i Profixio till laget.se snabbare än så.

Här är en guide för hur ni importerar er serie:

1. Gå till ert lags hemsida från en dator och logga in
2. Klicka på Admin uppe i den svarta Användarbaren
3. Välj Serier/cuper i menyn till vänster
4. Klicka Lägg till serie/cup och sedan Importera serie

Efter det följer ni bara instruktionerna. Glöm inte att efter importen klicka Hantera lag och välja vilket lag som är ert. På så sätt hamnar just era matcher i er kalendern, visas på hemsidan med mera.

Har ni redan lagt till serien och matcherna manuellt sen innan? Då kan ni radera kommande matcher i den manuella serien så slipper dessa ligga dubbelt i kalendern. Om ni vill kan ni också under ”Visa/dölj/sortera” dölja den manuellt tillagda serien så ni inte har två serier på hemsidan.

Vi fortsätter utveckla laget.se för att underlätta arbetet för Sveriges idrottsföreningar och är glada att framåt kunna spara massvis av timmar för svensk basket via den här uppdateringen!