Nu kan du som administratör på en fotbollslagsida spara ordentligt med tid! Nu följer informationen om spelplats automatiskt med i serieimporten.

Du har väl inte missat serieimportfunktionen på laget.se? Från och med idag kommer dessutom platsinformation med när du importerar en fotbollsserie.

Gör så här för att importera en serie:
1. Gå till din lagsida och logga in
2. Klicka på Admin och välj Serier/cuper i menyn
3. Klicka på Lägg till serie/cup och sedan knappen Importera serie
4. Leta reda på er serie och klicka sen på Importera

När du gjort detta behöver du bara ange vilket lag i serien som är ert lag under Hantera lag. Efter det kommer alla era matcher automatiskt visas i kalendern och platsinformationen kommer sedan att uppdateras under natten. Har du bråttom kan du manuellt klicka på Uppdatera serie där du redigerar serien.

De serier som kan väljas är de serier som administreras av Svenska Fotbollförbundet eller underliggande Specialdistriktsförbund som exempelvis Skånes Fotbollförbund eller Stockholms Fotbollförbund.