Nu kommer en riktig drömfunktion för klubbar med ett eller flera representationslag högre upp i seriesytemen. Med bara ett par klick kan ni automatiskt hämta in information från ert eller era representationslag direkt till klubbsidan.

Nyhetsflödet på en klubbsida har länge bestått av årsmötesinbjudan, information om medlemsavgifter och kansliets förändrade öppettider. Nyheterna om damlagets senaste supervärvning eller herrlagets bragdartade vändning inför en euforisk hemmapublik har istället ”gömts undan” på respektive lagsida.

Det ändrar vi på nu!

Genom att i klubbsidans Adminvy välja ut ert eller era representationslag kommer nyheter, referat, bilder, tävlingsinformation och spelartrupp automatiskt hämtas upp från de aktuella lagsidorna till klubbsidan. Det gör att klubbsidan blir en hybrid av klubbens, externt sett, viktigaste information.

Klubbsideadministratören behöver alltså bara göra detta en gång – och lagsideadministratörerna fortsätter sedan uppdatera sina lagsidor som vanligt.

Följ stegen nedan för att välja ut ett eller flera representationslag:
1. Gå till din klubbsida och logga in.
2. Klicka på Admin och sedan Lag/sektioner.
3. Klicka på raden för aktuellt lag och sedan Redigera.
4. Bocka i rutan Representationslag och välj Spara.

Klart!

Varje klubb kan ha upp till fyra representationslag.

Funktionen Representationslag finns på klubbsidor med Guldpaket och Silverpaket. Klicka på Administratörsvy och sedan fliken Butiken för att uppgradera er klubbsida idag!

En klubbsida med Damer och Herrar som representationslag. 1. Lagens trupper och tävlingsinformation. 2. Lagens nästa match. 3. En mix av klubbens och representationslagens nyheter.