Nu syns Navigeringsbaren i Admin för dig som är Klubbadministratör. Detta för att du enkelt och snabbt ska kunna navigera mellan klubbens olika sidor.

Den här smarta funktionen gäller alltså för dig som har rollen Klubbadministratör i föreningen.

Att vara Klubbadministratör innebär möjligheten att kunna administrera, inte bara klubbsidan, utan också alla underliggande lagsidor och eventuella sektionssidor utan att behöva vara medlem på varje unik sida.

Klubbadministratören har en viktig roll med ett övergripande ansvar för föreningens sidor. Denne kan till exempel se till så att nyheter uppdateras, medlemslistor är korrekta och vara behjälplig för andra administratörer i föreningen.

Vi på laget.se rekommenderar varje klubb att utnämna 3-6 klubbadministratörer. Det gör ni genom att fylla i och skicka in dokumentet nedan (använd dokumentet flera gånger om det behövs). En befintlig Klubbadministratör kan även ge en annan medlem dessa rättigheter.

• Utnämning av Klubbadministratör (PDF)

En Klubbadministratör i er klubb skapar dels ordning och reda men bidrar också till ökad trygghet för alla inom klubben!