För att lindra skadan kring coronapandemin och de följande restriktionerna för svensk idrott lanserades snabbt ett digitalt insamlingsverktyg i laget.se; insamlingarna som skapats sedan dess har nu genererat över 3 miljoner kronor!

– Gensvaret har varit fantastiskt och det är kul att se vilken enorm nytta det gjort för föreningarna, säger Annelie Tossavainen som är Club Relations Manager på laget.se.

Insamlingarna har inte bara startats i samband med ovan nämnda pandemi, utan har också fungerat bra för andra ändamål så som exempelvis läktarrenovering, fiktiva matchbiljetter, minnesfonder och inköp av utrustning.

Tack till alla föreningar och givare som gjort Swish-insamlingar i laget.se till en succé. Nu fortsätter vi jobba för fler i idrott!

Läs mer: Så kommer din förening igång med Swish-insamlingar i laget.se