Vill ni få mer fart på er Swish-insamling i laget.se? Här kommer några bra tips som har fungerat för andra föreningar.

1. Länken är allt – sprid den

Att personer enkelt kan klicka sig in till insamlingen via en länk och på så sätt ge sitt bidrag är viktigt. Se till att den alltid är med!

2. Facebook och Twitter

Dela länken till insamlingen på era sociala medier. Uppmuntra andra i föreningen att dela inlägget vidare.

3. Nyhet på hemsidan

Skriv en nyhet på hemsidan om insamlingen och länka till insamlingen i nyheten. Dela nyheten på sociala medier.

4. Mejlutskick

Gör ett enkelt, snyggt och kraftfullt mejlutskick till alla i föreningen direkt från insamlingen. Läs mer »

5. Instagram

När ni lägger ut information på klubbens Instagram om insamlingen, klistra då in länken som länk på er profil. Hänvisa dit.

6. Skriv ut er egen QR-kod

Med en QR-kod tar ni föreningsvänner direkt från fysisk utskrift till er digitala insamling. Klistra upp runt anläggningen! QR-guide »

7. Personliga kontakter

Skriv en kort text om varför insamlingen är viktig för dig och avsluta med länken. Kopiera och klistra in i SMS/WhatsApp/Messenger till vänner du tror vill bidra. Effektivt! Kan fler i föreningen göra det?

8. Repetition är A och O

Gör alla ovanstående saker igen. Vi vet att upprepning är väldigt effektfullt för att nå insamlingsmålet. Tacka givare vid delmål och uppmuntra till att fortsätta stötta er förenings viktiga arbete!

Stort lycka till!

Inte startat en insamling än? Fyll i er uppgifter på insamlingar.laget.se så hjälper vi er igång.