Nihat Erdis och Gabriel Åbom, Klubbadministratörer i Örebro SK Ungdom.

Som kanslist eller i annan klubbövergripande roll kan man ibland ha känt viss maktlöshet när man vill hjälpa lagen i klubben med något som rör föreningssystemet. Nu är det slut på det!

Vi har skapat en ny användarnivå, en så kallad Klubbadministratör, som ger berättigad person möjlighet att administrera inte bara klubben centralt utan också alla underliggande lag och eventuella sektioner.

Detta utan att behöva finnas tillagd som medlem i varje unikt lag.

Vi på laget.se rekommenderar varje klubb att utnämna 3-6 Klubbadministratörer. Det gör ni genom att fylla i och skicka in dokumentet nedan (använd dokumentet flera gånger om det behövs). En befintlig Klubbadministratör kan även ge en annan medlem dessa rättigheter.

• Utnämning av Klubbadministratör (PDF)

En Klubbadministratör i er klubb skapar dels ordning och reda men bidrar också till ökad trygghet för alla inom klubben!