Att ha en snygg hemsida är en viktig del i ert lags marknadsföring då det attraherar medlemmar, sponsorer och andra besökare. I laget.se har ni alla möjligheter till detta. Gratis, självklart.

1. Klubbmärke

Klubbmärket har en central roll och återkommer på flera platser i laget.se. Om det inte redan finns uppe; mejla ert klubbmärke i vektor-/objektgrafik* (vanligtvis .eps-, .pdf, .ai eller .svg) till support@laget.se så lägger vi upp den. Mer info >

2. Färgval

Vad använder föreningen för färger? Ställ enkelt in dessa för att matcha med klubbmärke och/eller matchkläder under Admin > Färgval/Bakgrund om klubben inte redan har gjort detta.

3. Bakgrundsbild

För en ännu starkare profilering av ert lag kan ni ladda upp en egen bakgrundsbild. Det kan till exempel vara en cool matchbild som är minst 1200 x 800 pixlar stor. Bakgrundsbilden laddas upp under Admin > Färgval/Bakgrund och kommer att få ett filter som matchar ditt färgval.

4. Nyhetsbilder

För att skapa en levande och intressant lagsida behövs det innehåll i form av uppdaterade nyheter. Till dessa är det enkelt att lägga till bild som gör hemsidan så mycket roligare och snyggare. Bäst blir vanliga liggande foton utan text i. Nyheter med bilder kan du exempelvis enkelt ladda upp direkt från din mobiltelefon.

5. Lagbild

Till sist bör ni självklart lägga till en snygg lagbild så besökare verkligen vet att de hamnat rätt. Ladda upp en lagbild under Admin > Om laget > Redigera lagbild.

Utöver dessa insatser ger ett välfyllt innehåll också en otroligt positiv visuell skillnad och bättre upplevelse för er och era besökare. 🙂

Så, dags att börja knåpa?

design-laget2
Klicka på bilden för att förstora