Har ni nya lag i föreningen? Du som klubbadministratör lägger enkelt till dessa, med samma design som resten av föreningen, direkt från klubbsidan i laget.se.

Ge era nya lag en bra start och ge er själva bättre koll på läget. Genom att komma igång och se till så att allt är på plats och redo inför säsongsstart så skapar ni bland annat förutsättningar för en god kommunikation inom laget och ett tillförlitligt medlemsregister för er i klubben.

1. Lägg till ett nytt lag i klubben:

1. Logga in på klubben i laget.se och gå till Admin.
  2. Klicka på Lag/sektioner.
  3. Klicka på Lägg till nytt lag i klubben.
  4. Fyll i önskad adress till lagsidan och resterande uppgifter och klicka på Kom igång.

2. Visa laget i medlemsvyn på klubbens sida (Lagväljaren):

1. Klicka på Admin > Lag/sektioner och sedan på fliken Lagväljaren.
  2. Klicka på +Sida där du vill att den nya lagsidan skall synas utåt eller skapa en ny menygrupp.
  3. Välj lagsidan i rullistan och klicka på Spara.

3. Lägg till administratör(er) i det nya laget:

1. Gå till den nya lagsidan och klicka på Admin > Medlemmar > Lägg till medlem.
  2. Ange namn, personnummer eller e-post och klicka på Sök/skapa ny.
  3. Lägg till befintlig användare om det finns någon.
  4. Bocka i att personen ska vara administratör samt kontaktperson och Spara. Ett automatiskt informationsmejl skickas ut till den nya administratören.

4. Kommunikation kring det nya laget:

• Lägg upp en nyhet som informerar om det nya laget under Nyheter i Admin. Gärna även på Klubbsidan för att locka nya medlemmar. Dela i sociala medier!
  • Gå till Aktiviteter i Admin och lägg till träningstiderna under fliken Ny aktivitet.

Lycka till med kommande säsong och ert nya lag!