Har ni medlemmar som ännu inte fått medlemsavgift för säsongen? Eller använt ett annat faktureringsverktyg för att samla in avgifterna?

Då är detta ett perfekt tillfälle att använda medlemsfaktureringen i laget.se. Att kompletteringsfakturera personer som inte betalat avgiften är en viktig löpande uppgift för att få in avgifter från de personer som inte fakturerats. Det ger både intäkter, skapar rättvisa och ger ett korrekt register.

Med medlemsfaktureringen i laget.se får ni:

• Automatisk OCR-avprickning
  • Automatiska påminnelser
  • Mottagren får fakturan i laget.se-appen eller på e-post
  • Smidig bokföringsexport med autokontering
  • Kostnadsfri telefon- och e-postsupport
  • QR-kod på fakturan för smidig betalning
  • Gruppernas ledare ser vilka som betalt och inte
  •
    Klubbadministratörer och medlemsansvariga kan enkelt se aktiva och ledare som inte har något medlemsskap:

Klubbadmin > Medlemsregister > Filter > Medlemskap ”Nej” samt exempelvis Roller ”Aktiva”,”Ledare” och ”Stödmedlemmar” (för att se nyligen tillagda personer kan även filtervalet Övriga filter ”Personer tillagda sedan 30 dagar” bockas för).

Läs också: Checklista efter stort utskick av medlemsfakturor

Hur kan medlemsfaktureringen erbjudas utan extra kostnad för föreningen?

Mottagarna betalar endast 19:- i serviceavgift på sin faktura (29:- vid brevfaktura och då ingår porto, utskrift, kuvert, kuvertering och distribution). Då får föreningen allt vi nämner ovan plus att medlemmen får en tydlig faktura med bland annat klubbmärke, sista betaldatum, summa, OCR-nummer och bankgiro – något som visat sig varit oerhört uppskattat och minskat osäkerheten hos föräldrarna.

Välkommen att kontakta oss på 019-15 44 00 och support@laget.se om du har frågor.