Vilka kan vara med och spela matchen nästa vecka? Har någon extra platser i bilen? Med kallelsefunktionen i laget.se får du som ledare och admin bättre kontroll.

Kallelsefunktionen finns i Silver- eller Guldpaketet på laget.se. Har ni inte det idag finns det att köpa under Admin > Förstasidan > Butiken, om du loggar in via dator. Vill ni beställa paket till hela klubben till förmånligt pris kan ni kontakta oss genom att skriva till oss eller ringa 019-15 44 00. Mer info om paketen!

Så här skickar du ut en kallelse

1. Skapa en ny- eller redigera en aktivitet under Admin > Aktiviteter (Aktiviteter och närvaro i mobilwebb). För att kalla medlemmar bockar du i rutan Anmälningsbar under Aktivitetsinfo när du skapar eller redigerar aktiviteten. Under fliken Deltagare kan du sen kalla medlemmar.

2. Bocka i ”Välj alla” under Aktiva om alla aktiva i gruppen ska kallas och klicka ”Kalla xx personer”. Vill du kalla specifika medlemmar bockar du i önskade personer i rutorna till vänster och gör samma sak. Har du skapat undergrupper kan du även välja dessa så att medlemmarna automatiskt bockas i.

kallelser
Klicka för att förstora.

Du kan inte dra tillbaka en kallelse när kallelsen är gjord och mejlet gått ut. Det är då bättre att ta bort aktiviteten, skapa en ny aktivitet* och sedan göra en ny kallelse.

*Tillhör aktiviteten en Importerad serie skapar du en ny aktivitet genom Admin > Serier/cuper > Klicka på och Redigera serien > Klicka på och Redigera resultat på matchen > Spara. En ny aktivitet har nu skapats.

Vill ni beställa Silverpaket till hela klubben till förmånligt pris kan ni kontakta oss genom att skriva till oss eller ringa 019-15 44 00.