Gör klubbens ekonomi – och barns framtid – lite bättre. Genom att starta en Swish-insamling i laget.se under december kan ni låta alla i och runt er förening stödja både klubben och barn runt om i Sverige och världen.

Några av de många fina föreningar som gjort detta är IFK Bergshamra, Kvarnsvedens IK och Films SK. I och med sitt engagemang har de gett sin förening ett ekonomiskt tillskott samtidigt som de är med och förändrar barns liv och framtid. En hedervärd insats om du frågar oss.

Eftersom de samlat in över 2000:- per förening till Rädda Barnen så kommer de även få 50 stycken mössor med sitt eget klubbmärke, Rädda Barnen-logotyp och logotyp för mössponsorn Teamrullen som ett extra tack. Det här får alla föreningar som samlar in 2000:- eller mer.

Låt oss alla visa lite extra omtanke i jul

Den svenska idrottsrörelsen är fortsatt hårt ansatt i följderna av pandemin och vi lever i en orolig värld med klimatkris och krig. Men det finns hopp om en ljusare framtid.

Starta en insamling i laget.se och få en snygg insamlingssida i klubbens färger där supportrar och andra enkelt kan bidra via Swish och samtidigt förändra barns liv.

Starta insamling och gör skillnad för både din förening och barn runt om i världen

Starta insamling på en minut

Du som startar upp en insamling behöver vara klubbadministratör eller medlemsansvarig för din förening i laget.se.

1. Gå till ”Admin” på klubbsidan och klicka på ”Till registret”
2. Klicka på fliken ”Ekonomi” och sedan på ”Insamling”
3. Klicka på ”Starta insamling”, fyll i informationen och klicka på ”Starta”

Tips! Nämn gärna de 50 mössorna klubben får om ni samlar in över 2000:- till Rädda Barnen. Exempelvis i texten på er insamlingssida och vid spridning i sociala medier för ett ökat engagemang kring er insamling och för att göra större skillnad för barn i Sverige och runt om i världen.

Om du har frågor eller tillhör en förening som inte använder laget.se idag är du varmt välkommen att kontakta oss på 019-15 44 00 eller support@laget.se så hjälper vi dig!