Med medlemsregistret i laget.se får du som övergripande klubbadministratör total kontroll. Du slipper jobba med dubbla register och kan samla allt på en plats – det förenklar mycket både för er centralt i klubben och för lagen och alla medlemmar.
Många nöjda kanslister och styrelsemedlemmar har sedan lanseringen fått ett toppenverktyg som bidrar till en både lugnare och mer effektiv idrottsvardag.
Medlemsregistret innehåller bland annat:
• Smart översikt med användbar information
• Medlemsfiltrering på bland annat födelseår och roll
• Sökfunktion där du kan använda allt från postnummer till efternamn
• Exportering till Excel för externa behov av medlemsdata
• Lägg till, flytta och ta bort medlemmar – enkelt och användarvänligt
• Redigering av medlemsuppgifter – exempelvis adress eller allergier
• Automatiska rapporter som ger dig koll på bland annat åldersspann
• Dubbletthantering som hjälper dig att hålla ordning i systemet
• Hämta samtycke gällande personuppgiftshantering enligt GDPR
• Intyga kontrollerade utdrag ur belastningsregister – ett krav från RF
Med detta sagt så är det alltså helt onödigt för din förening att betala för ett medlemsregister när ni kan få allt detta helt utan extra kostnad.
Så kommer ni igång:
Är din förening helt eller delvis utanför laget.se idag? Vi hjälper er gärna att komma igång. Mejla support@laget.se eller ring 019-15 44 00.
Föreningar som redan använder laget.se når medlemsregistret via klubbens Admin och klickar på Till registret (orange knapp) från en dator. Ser du inte knappen behöver du bli klubbadministratör, läs mer om det här.
Välkommen att använda medlemsregistret i laget.se!
Klicka på bilden för att förstora.