Lägg upp egna annonser och pusha för något speciellt i er klubb eller ge era sponsorer och partners bättre och mer omfattande exponering!

Annonser kan läggas upp av klubbar med Guldpaket och visas då i den yttre högerspalten (via dator) på klubbsidan samt på de underliggande lagens sidor som också har Guldpaket.

Annonserna läggs upp via menyvalet Annonser i Admin på klubbsidan.

Materialspec

Bredden på annonserna ska vara 250 pixlar, vilket är en standardbredd för annonser på webben i Sverige. Höjden kan variera, men maxhöjden är 360 pixlar.

Annonstyperna som går att använda är JPG, GIF, PNG, HTML och Javascript. Enklast är att använda JPG, GIF eller PNG som är vanliga bildformat. Här behöver du även addera en länk (URL) till där du ska hamna när du klickat på annonsen.

Så köper du Guldpaket

Du köper Guldpaket för klubbsidan genom att logga in, klicka på Admin och sedan på fliken Butiken eller kontaktar oss via support@laget.se eller 019-15 44 00 om ni vill köpa ett Klubbpaket för delar av- eller hela föreningen till ett förmånligt pris. Mer info här!

På sidor med Silverpaket eller Bronspaket visas istället annonser från vanliga annonsörer på laget.se. Intäkterna från annonserna går bland annat till support, drift, underhåll och fortsatt utveckling av laget.se.