Nu finns fler betalmöjligheter när föreningen skickat en medlems- eller campfaktura via laget.se. Betala direkt via banköverföring eller anslut till autogiro för extra bekvämlighet.

Med direktbetalning via banköverföring slipper du krångel med att logga in på banken och fylla i OCR-nummer. I stället navigerar du till ”Mina fakturor” i laget.se-appen, väljer ”Betala”, följer instruktionerna och bekräftar med ditt mobila BankID.

Även autogiro är ett alternativ som passar mycket bra för återkommande avgifter så som medlems- och säsongsavgifter i en idrottsförening. Betalningen dras då automatiskt från ditt konto i rätt tid så att varken du eller föreningen behöver hålla reda på förfallodagen.

För att aktivera autogiro behöver du:

• Appen laget.se ( iPhone | Android | Huawei )
• Ha mottagit din första faktura
• Mobilt BankID

Aktivera autogiro såhär

1. Öppna laget.se-appen och klicka på ”Mina fakturor”
2. Klicka på fakturan för den förening du vill aktivera autogiro för
3. Klicka på bakåtknappen uppe till vänster för att komma till fakturaöversikten
4. Klicka på ”Anmäl Autogiro” och följ instruktionerna

Klart!

Du kommer få mejlnotiser om kommande automatiska betalningar när du är ansluten.

Om man vill ändra eller inaktivera autogirobetalningar görs det enkelt genom att klicka in på en faktura, backa ett steg och välja ”Inställningar” > ”Automatiska betalningar”.

Föreningen behöver inte göra något

Funktionerna för direktbetalning via banköverföring samt automatiska betalningar via autogiro ingår i medlemsfaktureringen i laget.se och föreningar som använder den behöver inte göra något för att aktivera.

Det kan dock vara fördelaktigt att informera era medlemmar om hur de exempelvis ansluter till autogiro.