Tröttnat på den dyra och tidskrävande hanteringen av fysiska utskrivna medlemskort? Gör då som hundratals andra föreningar redan gjort senaste åren: Välj digitala medlemskort från laget.se istället! Nu är dessutom aktiveringen superenkel och görs med bara ett par klick.

Så gör du för att aktivera digitala medlemskort för er förening:

1. Gå till ”Admin” och klicka på ”Till registret”
2. Välj ”Inställningar” i menyn
3. Klicka på reglaget och sedan ”Aktivera”

För att komma åt registret och kunna göra justeringarna behöver du ha behörigheten klubbadministratör eller medlemsansvarig.

Bra att veta om medlemskorten

• Funktionen är direkt kopplad till medlemsfaktureringen i laget.se. Ingen extra handpåläggning behövs. Så fort betalning kommer in visas medlemskortet.
  • Vill man inte använda medlemsfaktureringen kan övergripande klubbadministratörer ”ange medlemskap” för personer i klubben via medlemsregistret. Medlemskortet visas direkt när en person fått medlemsdagar.
  • Medlemskorten visas lättillgängligt i appen. Ladda ner laget.se-appen här!
  • Medlemskortet visas under hela medlemsperioden, slutdatum syns också på kortet.