Nu är det möjligt för alla inloggade föräldrar att komma åt sitt barns digitala medlemskort i laget.se-appen.

I föreningssystemet laget.se har alla idrottsföreningar möjlighet att helt kostnadsfritt slå på och använda digitala medlemskort för sina medlemmar. Tidigare har dock alla medlemmar behövt en egen e-postadress och inloggning för att komma åt sitt medlemskort – något som ibland har krånglat till det när medlemmarna är unga personer som inte hanterar ett eget användarkonto.

Nu är det inte ett problem längre! Nu når nämligen alla föräldrar i föreningar som använder funktionen sina kopplade barns digitala medlemskort direkt i laget.se-appen.

Komma igång med medlemskorten?

Det enda ni som förening behöver göra är att slå på faktureringsfunktionen i laget.se och meddela oss att ni önskar slå på de digitala medlemskorten. Allt är gratis och ni har ingen skyldighet att använda faktureringsfunktionen.

När allt är igång och ett medlemskap är satt för en medlem i föreningen så visas medlemskorten under ett eget menyval i appen.

Meddela oss för att aktivera funktionen kostnadsfritt >

Bra att veta om medlemskorten

• Funktionen är direkt kopplad till medlemsfaktureringen i laget.se. Ingen extra handpåläggning behövs. Så fort betalning kommer in visas medlemskortet.
  • Vill man inte använda medlemsfaktureringen kan övergripande klubbadministratörer ”ange medlemskap” för personer i klubben via medlemsregistret. Medlemskortet visas direkt när en person fått medlemsdagar.
  • Medlemskorten visas lättillgängligt i appen. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.
  • Medlemskortet visas under hela medlemsperioden, slutdatum syns också på kortet.

Skicka ett meddelande till oss idag om din förening vill börja använda funktionen. Sa vi att det är utan kostnad oavsett hur många medlemmar ni är? 🙂