Anpassningen till individuell idrott, pushnotispaket och Hitta Idrotten – nu när 2022 tagit fart tänkte vi dela med oss av höjdpunkterna i laget.se under 2021.

Här kommer en recap!

Hitta din nya idrott med Hitta Idrotten

1. Hitta Idrotten

laget.se och Praktikertjänst lanserade tillsammans initiativet och digitala verktyget Hitta Idrotten – en plattform för att främja aktivitet och hälsa bland framför allt barn och ungdomar. Hitta Idrotten gör det nu enkelt att söka fram en lämplig idrottsverksamhet i ditt närområde.

2. Anpassning till individuell idrott

2021 anpassades laget.se för att inte bara vara det perfekta verktyget för lagsport – nu kunde ALLA föreningar använda laget.se helt kostnadsfritt. Bättre sent än aldrig får vi väll passa på att säga!

3. Verktyg för månadsgivare

Visionen laget.se jobbar för är att få fler att börja med, och stanna kvar i, idrotten. Det är det vi kallar #fleriidrott. Genom att underlätta för idrottsföreningar både administrativt och ekonomiskt bidrar vi till den visionen. Ett av flera exempel på det arbetet under 2021 var lanseringen av månadsgivarverktyget som nu ger alla föreningar en ny möjlighet till ökad ekonomisk trygghet utan administrativ börda.

4. Fakturor i laget.se-appen

2021 blev det mycket enklare att hålla reda på medlems- och säsongavgifterna som skulle betalas in till föreningen. För föreningar som använder den kostnadsfria medlemsfaktureringen i laget.se fick man nu fakturorna lättillgängliga direkt i laget.se-appen.

5. Mååånga hjälpande pushnotiser

En lång rad hjälpande pushnotiser lanserades under året. Exempel på det var notiser för nya aktiviteter, ändrade kallelsesvar, ny faktura och nya kommentarer. Många kunde stänga av sina mejlnotiser och i stället köra helt mobile. Gött!

6. Attribut i föreningens medlemsregister

Under slutet av 2021 lanserades äntligen attributhantering i medlemsregistret. En mycket uppskattad funktion som gör att man numera kan tagga upp medlemmar med egentligen vad som helst. Vilka är det egentligen som har nycklarna till bollboden? Nu kan man ha bättre koll på grejerna helt enkelt.

För att hålla koll på produktuppdateringar och annat trevligt under 2022 får ni gärna följa oss på Facebook. Har ni frågor är ni varmt välkomna att slänga iväg ett mejl till support@laget.se.

Nu kör vi 2022!